بودجه بندی دروس عمومی کنکور 1402 چگونه است ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بودجه بندی دروس عمومی کنکور 1402

دروس عمومی شامل درس های زبان و ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان انگلیسی هستند. این دروس تا کنکور 1401 ، 100 سوال آزمون را به خود اختصاص می دادند و هر درس شامل 25 سوال بود اما از کنکور 1402 به بعد به طور کامل حذف شده اند و هیچ سوالی از آنها مطرح نمی شود.

 

بیشترین تعداد دفترچه، مختص داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌ تجربی است؛ تعداد دفترچه سوالات داوطلبان این گروه آزمایشی با احتساب بهیاری ۴ دفترچه است. تعداد دفترچه سوالات این گروه نسبت به کنکور ۱۴۰۱ (آخرین دوره ای که کنکور به شیوه گذشته برگزار شد و تغییرات بر آن اعمال نشده بود) افزایش یافته است؛ تعداد دفترچه‌های داوطلبان گروه علوم‌تجربی در کنکور ۱۴۰۱ با احتساب دفترچه بهیاری، ۳ دفترچه بود.

دفترچه شماره یک گروه علوم‌ تجربی شامل ۴۵ سوال زیست‌ شناسی است که داوطلبان باید در مدت‌زمان ۴۵ دقیقه به سوالات طراحی‌ شده پاسخ دهند. تعداد سوالات زیست‌ شناسی نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به کنکور ۱۴۰۱، ۵ مورد کاهش یافته است. اگرچه تعداد سوالات کمتر شده اما مدت‌زمان پاسخگویی به پرسش‌ ها افزایش یافته است. 

دفترچه شماره ۲ گروه آزمایشی علوم‌تجربی شامل ۳۰ سوال فیزیک و ۳۵ پرسش شیمی می‌شود و مدت زمان درنظر گرفته شده برای پاسخ به این پرسش‌ها ۷۵ دقیقه است. تعداد این سوالات نسبت به کنکور گذشته هیچ تغییری نکرده است.

همچنین دفترچه شماره ۳ گروه آزمایشی علوم‌ تجربی شامل ۴۵ سوال می‌شود که متعلق به دروس ریاضی و زمین‌ شناسی است؛ تعداد تفکیک شده این سوالات به ترتیب ۳۰ و ۱۵ مورد است. داوطلبان برای پاسخ به این سوال‌ ها، ۶۰ دقیقه فرصت دارند. 

داوطلبانی که بهیاری را انتخاب کرده باشند، باید به سوالات دفترچه چهارم که شامل ۳۰ پرسش است، پاسخ دهند. مدت‌زمان پاسخ به این پرسش‌ ها، ۲۰ دقیقه درنظر گرفته شده است.تعداد سوالات بهیاری در کنکور ۱۴۰۱، ۳۵ مورد بود.

 
 

بودجه بندی دروس اختصاصی کنکور تجربی 1402

تعداد سوالات کنکور سراسری تجربی 170 سوال می باشد که متقاضیان باید در مدت 175 دقیقه به آن ها پاسخ دهند. در ادامه به تعداد سوالات هر کدام از سرفصل های امتحانی و تخصصی کنکور تجربی 1402 اشاره کرده ایم : درباره بودجه بندی کنکور سال 1402 مطالب زیر رابخوانید.

  • زمین شناسی : 25 سوال
  • ریاضی : 30 سوال
  • زیست شناسی : 50 سوال
  • فیزیک : 30 سوال
  • شیمی : 35 سوال
  • بهیاری : 50 سوال

در ادامه برای اطلاع از این که کدام مباحث هر سال بیشترین سوالات را به خود اختصاص داده و کدام مباحث از نظر طراح سوال بی اهمیت تر بوده اند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از بودجه بندی کنکور سراسری ۱۴۰۲ در تمامی گروه های آزمایشی مطلع گردید.

 

اهمیت بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲

بودجه بندی کنکور 1402 را در اصل می توان نگاهی به گذشته کنکور سراسری دانست که براساس آن داوطلب می تواند از مباحث مورد سوال در کنکور سال های گذشته و همچنین تعداد سوالات طراحی شده از هر مبحث مطلع شود. بررسی بودجه بندی کنکور سال های گذشته بعث می شود تا فرد بداند که پس از ثبت نام در کنکور سراسری کدام مباحث اهمیت بالاتری داشته و لازم است تا زمان بیشتری صرف آن گردد.

 

کنکور سراسری از سال 98 دچار تغییرات گسترده ای شد. یکی از این تغییرات، طراحی سوالات کنکور بر مبنای نظام جدید بود. زیرا داوطلبان نظام جدید (6-3-3) از سال 98 می توانستند اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری نمایند. سازمان سنجش که مجری برگزاری این ماراتن نفس گیر محسوب می شود از سال 98 باید کنکور سراسری را طوری اداره می کرد تا داوطلبان نظام جدید و داوطلبان پشت کنکوری می توانستند بدون مشکلی در این آزمون شرکت کنند.

 

به عبارتی می توان گفت کنکور نظام جدید از سال 98 برگزار گردید و اکنون برای چهارمین سال متوالی قرار بر این است که این آزمون بر مبنای نظام جدید برگزار شود. تمامی افرادی که شرایط ثبت نام در کنکور سراسری را دارند باید فارغ از نظام و سال فارغ التحصیلی شان خود را براساس منابع کنکور سراسری نظام جدید برای کنکور ۱۴۰۲ آماده کنند.

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی 
مباحث تعداد سوالات در کنکور 1401
زمین شناسی ایران 3
پویایی زمین 3
سلامت 4
سازه های مهندسی 3
منابع آب و خاک 4
منابع معدنی، زیربنایی تمدن و توسعه صنعتی 3
آفرینش کیهان و تکوین 5

 

بودجه بندی زیست کنکور 
پایه تحصیلی مباحث تعداد سوالات در کنکور 1401
 

 

پایه دهم

فصل اول 0
فصل دوم 3




:: برچسب‌ها: کنکور 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: